.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصل 44 در مازندران به خوبی اجرایی نشده است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: متاسفانه اجرای طرح خصوصی سازی و اصل 44 در مازندران به خوبی اجرایی نشده است.

نصرالله دریابیگی درنشست تشکلهای کارگری و کارفرمایی مازندران در استانداری افزود: برای قطع واردات و رسیدن به توسعه پایدار در جامعه باید ابتدا به کارگران و تولیدکنندگان اصلی آن جامعه رسیدگی کرد.
وی خاطرنشان کرد: کارگران جامعه سختکوش ترین آحاد جامعه بوده که 35 درصد کمتر از سایر کارکنان و کارمندان در کشور از حقوق و مزایا برخوردار می شوند.

دریابیگی با بیان اینکه متاسفانه پایین بودن قدرت خرید در بین کارگران کشور و استان مشهود شده است اظهار داشت: عدالت منهای توسعه در جامعه مفهوم ندارد.

این مسئول کارگری مازندران با اشاره به اینکه 48 هزار نفر در مازندران عضو خانه کارگر استان هستند افزود: گردهمایی زنان کارگر با حضور پنج هزار زن سختکوش فعال در کارخانجات استان همزمان با هفته کار و کارگر برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه افزایش دستمزد حقوق کارگران و بازنشستگان به مفهوم رونق اقتصادی در جامعه است اظهار داشت: متاسفانه فقر، فساد، فروش کلیه و بسیاری ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه کارگری روند رو به رشدی به خود گرفته است.

دریابیگی با بیان اینکه ریشه بیشتر طلاقهای صورت گرفته سالهای اخیر در مازندران ناشی از اخراجهای موقت کارگران بوده است افزود: زنان کارگر در مازندران دارای امنیت شغلی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه پول نفت و گاز باید به تولید بازگردد تا رفاه اجتماعی در کشور ایجاد شود اظهار داشت: متاسفانه اجرای طرح خصوصی سازی و اصل 44 در مازندران به خوبی اجرایی نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی در استان سبب تقسیم اموال و فروش این محصولات و توزیع آن بین چند رانت خوار شده است افزود: این در حالی است که هنوز کارگران مازندران حداقل دستمزد خود را نمی گیرند و در برخی کارخانجات استان چندین ماه کارگران آن حقوق نگرفته اند.

وی از وضعیت ناهنجار در تامین اجتماعی استان انتقاد کرد و افزود: بیمه تکمیلی مدل جدیدی برای کسب درآمد هنگفت تامین اجتماعی و شرکتهای بیمه گر از مردم بدبخت جامعه است.

دریابیگی در پایان متوسط حقوق بازنشستگان استان را 420 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میزان تکافوی هزینه های زندگی این قشر آسیب پذیر جامعه را نخواهد کرد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.